Събитието „Изграждаме мостове“ даде официален старт на инициатива, която цели да повиши информираността по темите за многообразието, равнопоставеността и приобщаването (DEI). За целта се открива хъб, на който ще се споделят ресурси, добри практики и отворени обучения в областта, за да бъдат ползвани свободно от малкия и среден бизнес, от неправителствени организации и от институции в страната.

Съинициатор на проекта е Shell България, която привлича към каузата също Хюлет Пакард Ентърпрайз България и Лидл България. Трите компании бяха отличени през 2023 г. с награди по време на церемонията на „Годишни награди за отговорен бизнес“ на Българския форум на бизнес лидерите в категорята за многообразие на работното място. Амбицията на създателите на платформата е тя да бъде устойчива във времето и да дава възможност за допълване с различни практични материали.

В рамките на събитието „Изграждаме мостове“ Димитър Марков, директор на Правната програма на Центъра за изследване на демокрацията, представи акценти от проведено проучване сред малки и средни предприятия в България за познанията и потребностите им в областта на DE&I. Според 48% от анкетираните многообразието е фактор за по-висока конкурентоспособност, а според 47% то води до подобряване на репутацията. 52% от респондентите посочват, че за да изградят капацитет в областта, биха им помогнали добри примери от други компании, а за 53% това може да стане през обучения.

Инициативата „Изграждаме мостове“ дава отговор на дефинираните чрез проучването потребности от допълнителни обучения и споделяне на добри практики в областта на DE&I. В рамките на събитието представители на трите компании подчертаха, че целта им е да работят със съмишленици за повишаване на информираността за ползите от политиките за многообразие и приобщаване и за подпомагане на компании при въвеждането на такива политики, което ще допринесе за цялостно подобряване на средата у нас, както и за по-висока конкурентоспобност на икономиката.

В създадения хъб, който вече е достъпен на сайта на Хартата на многообразието, трите компании са предоставили свои материали по темата и планират в рамките на октомври да обогатят секцията с още наръчници. В допълнение на дигиталните ресурси, компаниите се ангажират да предоставят различни безплатни обучения, които ще се проведат в следващите месеци по теми като “Приобщавашо лидерство”, „Приемане на нагласа за растеж“ и „Разкриване на предразсъдъците“, “Въвеждане на политика за многообразието в компанията” и „Подбор без предразсъдъци“.

На сайта на Българската харта на многообразието може да бъде намерено и пълното проучване, представено в рамките на събитието.